mandag 18. november 2013

Oppjazza skolekjøkkencookies

Hjemme med sykt barn i dag og en umåtelig lyst til å bake noe. Valget falt på skolekjøkkenets cookieoppskrift. Siden mine barn ikke er glad i mandler ble de byttet ut med minimarshmallows. Et godt valg for oss som liker søtt. Neste gang skal jeg toppe dem med litt maldonsalt. Jeg tror det vil gi en fin balanse mellom søtt og salt.


Sukkersøte cookies

150g smør
3 dl brunt råsukker
2 egg
4 dl hvetemel
2 ts vaniljesukker
1 ts salt
1/2 ts natron
200g sjokolade (gjerne blanding av hvit og melkesjokolade)
en håndfull minimarshmallows klippet i fire

1. Rør smør og sukker lett og luftig.
2. Ha i egg og rør godt.
3. Hakk sjokolade og del marshmallows.
4. Sikt i hvetemel, vaniljesukker, salt, natron, hakket sjokolade og marshmallows.
5. Fordel deigen på bakepair. Jeg bruker isskje og har den halvfull.
6. Stek på 200 grader i rett under ti min.
7. Avkjøl først på bakeplaten og etterpå på rist.


Smaker godt hele året, til kaffe, alene, til is, i matpakken, på tur og til å dele med en venn.



Og takk til fine kollega, Vidunderleg, som sendte meg oppskrifta på mms. Jeg ante nemlig ikke hvor jeg hadde gjort av oppskrifta.

Etiketter: ,

4 Kommentarer:

Klokken 18. november 2013 kl. 21:01 , Blogger Susanne/Changes sa ...

Fikk veldig lyst på cookies nå ja.. :-)
Masse god bedring til lillegutten,
og en fin kveld til deg ;-)
Klem

 
Klokken 18. november 2013 kl. 21:14 , Anonymous Anonym sa ...

Det såg godt ut❤️

 
Klokken 18. november 2013 kl. 21:30 , Blogger Veronica (Villa Wegner) sa ...

Kommer gjerne på en smaksprøve når S er frisk igjen :-)

 
Klokken 24. november 2013 kl. 02:36 , Blogger Hauge sa ...

Kan skrive under på at dei smakte himmelsk! Den originale skulekjøkkenvarianten vert forøvrig prøvd ut av ivrige søtmonsar på skulekjøkkenet neste veke!

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden