lørdag 2. november 2013

Laurdagssyssler

I dag har jeg, som det gode husmoremnet jeg er, vasket kjøkken. Ikke vasket av kjøkkenbenkish, slik som vi gjør regelmessig. Neida, vi snakker om skrubbe vegg, fliser og kjøkkendingser. Og da må man jo ta bilder. Bare for å dokumentere at det er ryddig og rent på en gang. Strengt tatt burde man tatt close ups av fliser og vegg, men jeg innser at det ikke er særlig interessant.

Kjøkkenet vårt ble pusset opp da vi bygget på huset for ca fem år siden. Det er fra Ikea og enkel standard. Vi kostet på oss en gasskomfyr av en viss størrelsen siden vi er så heldige at vi har naturgass i huset.



Ikeakrakken har fått ny drakt. Mor er inne i en oransje periode og treåringen elsker oransje.


- Mamma, du må ta bilde av meg og!


- Sånn nærme mens eg lese!


Da treåringen ble født var undertegnede ikke tjue år, så da ble jeg nødt til å begynne å drikke kaffe. Nespresso Citiz & milk er min bestevenn.


- Mamma, eg e her!


For første gang har jeg fylt det øverste vinduet med ting og tang. Brun keramikk og brunt glass.


- Mamma, når du står på bordet for å ta bilde vil eg sitta på kjøkkenbenken!


 Uansett. Det føles deilig med nyvaska kjøkken. Dette får være julevasken.

Marmorflisen kjøpte jeg for ett av gavekortene jeg vant i speedstylingkonkurransen i Bergen. Denne er fra Nordisk Rom. En ny favoritt!


Etiketter: , ,

4 Kommentarer:

Klokken 2. november 2013 kl. 22:26 , Blogger Unknown sa ...

Aahhh, det er herlig med nyskrubbet kjøkken:)) Står på planen her og, må bare få ånden over meg først ♥ Kanskje i morgen, da er det meldt flom på østlandet:((

 
Klokken 3. november 2013 kl. 06:29 , Blogger Dynamisk Salong sa ...

Så herlige bilder! Utrolig koselig md den lille skjønningen som ville snike seg med på mammas bilder! :-) Du har et virkelig flott kjøkken. Lyst, åpent og med flott kontrast av de sorte stolene. Er det Hay, forresten? Ha en fortreffelig søndag. Hilsen fra alt for grytidlige, Beate i Telemark.

 
Klokken 3. november 2013 kl. 09:34 , Anonymous Turid uten tresko sa ...

Nyvasket kjøkken er det beste! ja, etter søte, sjarmerende barn da. Hellandussen... :))
Er forresten inne i en litt oransje periode selv for tiden. Har fått blandet en lignende oransje farge, som skal komme på en krakk i gangen, ihvertfall. Oransje gir glød og energi.

 
Klokken 3. november 2013 kl. 20:12 , Blogger detgoderom sa ...

Fin farge på krakken :-) og fin samling av brune krukker og vaser i vinduet øvst. Deilig å ha reinvaska kjøken!

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden