søndag 17. november 2013

Det nødvendige mellomrommet

Jeg er avhengig av jevn tilførsel av mat. Jeg trenger søvn. Men det er en ting jeg er totalt avhengig av; mellomrom. Små stunder hvor jeg har pause både for kropp og hode. Hver eneste dag er jeg avhengig av dem. Små stunder hvor jeg får meg en kaffekopp, får bladd gjennom avisa eller brettet noen stjerner. Tid hvor det Marie som står i fokus. Nødvendig for å overleve.


For om mellomrommene forsvinner, hva skjer da? Når dagene går i ett og nettene tas i bruk.

Jo det skal jeg fortelle deg! Jeg blir først irritabel, så sur. Så blir det lite søvn. Om alt går ordentlig på tverke kan jeg fint finne på å gråte bare du ser hardt på meg. Og er det riktig ille begynner leddene og verke og gikta skaper trøbbel. Ingen ønsket situasjon, med andre ord.


Forrige uke endte slik. Og det er bare en medisin som virker. Stoppe opp, stoppe verden og finne meg et mellomrom og ti. Bildet viser torsdagens mellomrom. Ukas første og virkelig tiltrengt. 30 min med brødskiver og danske interiørblader.



La oss håpe at uka som kommer blir en god uke med mellomrom. Fordi jeg trenger det!

Trenger du mellomrom?

Etiketter: ,

5 Kommentarer:

Klokken 17. november 2013 kl. 18:09 , Blogger Unknown sa ...

Mellomrom trenger vi alle, og jeg fikk et godt øyeblikk nå når jeg hvilte øynene på det nederste bildet dett.... Det var nydelige ting satt fint sammen. D

 
Klokken 17. november 2013 kl. 19:55 , Blogger Hauge sa ...

Du er jo berre god.

Ja, mellomrom er livsnødvendig for meg. Dessverre har dei vorte lite prioritert dei siste vekene.

 
Klokken 17. november 2013 kl. 20:06 , Blogger detgoderom sa ...

Eg er ein person som treng tid for meg sjølv for å lade batteria, så forstår virkelig kva du meiner. Eg må ha tid til å tenke over ting, og ikkje ha nokon som masar på meg heile tida. Håper du får nokon gode mellomrom framover! Klem

 
Klokken 17. november 2013 kl. 20:40 , Blogger Susanne/Changes sa ...

Å ja, kjenner meg igjen!
Uten mellomrom er det en sur, gretten og skikkelig "nei" mamme her i hus.
Og det er ikke alltid så lange mellomrom som skal til heller. Bare litt tid… :-)
Håper du finner deg noen gode mellomrom fremover ;-)

Ha en flott kveld!
Klem

 
Klokken 18. november 2013 kl. 12:07 , Blogger Kine sa ...

Helt avhengig av dem!

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden