søndag 18. august 2013

I år, som i fjor, som året før og sånn - bokbind

Nytt skoleår og nye muligheter. I Haugesund startet grunnskolen forrige uke. Tiendeklassingen onsdag, sjetteklassingen torsdag. Og jeg møtte mine elever torsdag. Og i morgen er det eldste som begynner i andre klasse. Og jeg har allerede lagt bind på en god del bøker. For en glede!


Kanskje trenger du tips til å legge bokbind på bøkene. I mitt skolestartinnlegg i fjor viste jeg steg for steg og kom med tips fra en lærers ståsted. Tilbakemeldingene fra i fjor var at det var greit å forstå, så kanskje jeg fikk vist litt av mine pedagogiske sider. Haha!


Husk å merke bøkene godt. Både på ryggen og på forsida. Og gråpapir er det mest miljøvennlige, om du ikke kjøper boksokker som kan brukes i mange år.


Og selv om jeg er passe voksen og lærer må jeg alltid ha noe nytt til skolestart. Mapper fra SøstreneFoodskin fra Enklere Liv og Lærerkalenderen er mine nyheter. Sistnevnte er uunværlig for meg. Det er liksom inni der hele jobben min bor.


Lykke til med et nytt skoleår, små og store!

Etiketter:

10 Kommentarer:

Klokken 18. august 2013 kl. 20:02 , Blogger meaningmoon sa ...

Genialt med et innlegg om skolestart...men tror du har linket litt feil? Det kom opp et innlegg om venninnekveld i hagestuen...?
Får leite litt i arkivet så finner jeg det nok, trenger litt tips :)
Ha en fin ny start :)
Klem!

 
Klokken 18. august 2013 kl. 20:03 , Blogger Den første løvetann sa ...

Kjenner at det rykker i jobbefoten når jeg ser dette... :D Men skal ha permisjon et halvt år til. Kjenner alltid arbeidslysten komme ved skolestart. Elsker jobben min! :)

En fin kveld til deg og dine!

 
Klokken 18. august 2013 kl. 20:10 , Blogger idylloghim.blogspot.com sa ...

Å ja så var det bokbind tid;) jeg har 2 stk på videregående og en 1 klassing...litt å gjøre. de eldste må ha opplæring...hi hi. Mange fine bokbind du har her. LIKER;) ha ein fin kveld, kjære deg Klem Ann Elin

 
Klokken 18. august 2013 kl. 21:24 , Blogger Elisabeth sa ...

Jeg tror alle foreldrene i klassen jeg har skal få link til de fine bokpapirinnleggene dine! Du er veldig flink til å hjelpe ungene dine med dette, akkurat som jeg gjør :) Tror egentlig vi liker det godt!

 
Klokken 18. august 2013 kl. 21:32 , Blogger Unknown sa ...

I morgen kommer nok første ladning hjem her og:) Det blir 11. året med bokbind, begynner og få trening, hehe:))

Ha en fin fin kveld ♥

 
Klokken 18. august 2013 kl. 21:39 , Blogger Dynamisk Salong sa ...

Riktig godt nytt skoleår til deg! For en viktig jobb du har! Måtte forresten småle når jeg så almanakken din. På job er vi nå tvunget til å begynne med digital almanakk og jeg river og sliter meg panisk i håret! Ingen ting slår papiralmanakken for meg altså! Godt å høre at det er flere av oss. Ønsker deg en fruktbar og lærerik uke. Klem fra Beate

 
Klokken 18. august 2013 kl. 21:52 , Blogger amylin sa ...

Ja, Lærerplanleggeren er virkelig viktig! Her starter skolen i morgen, og det er alltid spennende å møte nye klasser.

 
Klokken 18. august 2013 kl. 22:26 , Blogger Hanne sa ...

Dette frembringer minner gitt. Gråpapir er fantastisk. Bruker alltid det når jeg pakker inn julegaver.

 
Klokken 19. august 2013 kl. 15:32 , Blogger Mitt og vårt hjem sa ...

Heisann,idag er det min dag;)
Bokbind skal på til 3 skolebarn.
Ser vi ikkje legger det på samme måte,så nå skal din metode prøves. Det vil si at min ikkje alltid er så vellykket,strammer litt og må små justeres litt Alltid!! ;)

Ha en flott ukestart!! :o)
Hilsen fra SIv Mette

 
Klokken 23. august 2013 kl. 19:06 , Blogger Øyeblikk sa ...

Hei! Eg ser at eg har gjort rett, puh! Egentlig så likar eg også godt å ta på bokbind. Holdt på å le meg fillete av eit tøysebilde på Facebook der nokon hadde klistra på eit bind utpå ei bok (altså type truseinnlegg) med kommentaren "så fikk barna bind på bøkene i år også". Ja, det traff visst min råtne humor :-)

God helg til deg!

Klem Eli (tidligare Frøken Fryd)

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden