mandag 14. januar 2013

Valgets kvaler - har du noen forslag?

Jo eldre jeg blir, jo vanskeligere er det å bestemme seg for noe som helst. Jeg kan faktisk sitte i flere timer og tenke på hva jeg vil gjøre isteden for å bare gjøre det. det samme gjelder når jeg skal handle nye ting til huset, og nå er det belysning over kjøkkenbenken det gjelder. Men hva?

Fra før har vi Flowerpot over bordet.

 
 
Det er denne kjøkkenbenken som trenger lys. Benken 2.40 lang. Stikkontakten øverst i venstre hjørne av bildet har dimmer, så det er mest naturlig å ha pendler over kjøkkenbenken. Jeg er redd det blir litt rotete i og med at det er vindu, vegg og fliser som bakgrunn, så lampene skal være hvite med hvit ledning.
 
 
 
 
Foreløpig har jeg sett på disse:
 
Superegg fra Piet Hein med hvit ledning, Nudcollection med hvit porselenssokkel og hvit ledning  og E27 fra Muuto med hvit sokkel og ledning.
 
 
 
 
 
 
Har du noen gode forslag? 

Etiketter:

15 Kommentarer:

Klokken 14. januar 2013 kl. 18:37 , Blogger Unknown sa ...

Så fint kjøkken dokke har!! ;-) Enig i at det blir vanskeligere og vanskeligere å velga ting te huset hihi ;-) Lykke til med valget ditt - enige i at det nok blir finast med noen kvite!
Klem Elisabeth

 
Klokken 14. januar 2013 kl. 18:37 , Blogger Den første løvetann sa ...

Jeg ville gått for Mutooen :) Veldig rent og stilig.

 
Klokken 14. januar 2013 kl. 18:42 , Blogger Fargebarn sa ...

Ikke si sånn da. Jeg som har beslutningsvegring til tusen nå. Da har jeg ikke lysere tider i møte...

Hva med wan pendel fra Flos?
Eller ta opp igjen Flowerpoten og ha to små over kjøkkenbenken,
eller hva med Tollbod fra Louis Poulsen?
Eller Mhy fra Norway says? :)

Åh jeg eeelsker lamper!

 
Klokken 14. januar 2013 kl. 19:17 , Blogger Pink lady sa ...

Muutoen ville jeg valgt av de tre typene!
Lykke til:)

 
Klokken 14. januar 2013 kl. 19:44 , Anonymous Anonym sa ...

Jeg liker kjempegodt lyspærer der man kan se glødetråden! Lampen helt til høyre var min favoritt da jeg tenker at den hvite av de i midten kanskje blir litt liten til den store bakgrunnen? Men nå er ikke jeg noen interiørblogger akkurat ;) lykke til med valget!

-Pia W

 
Klokken 14. januar 2013 kl. 19:55 , Blogger Unknown sa ...

Av disse hadde jeg valgt den fra Muuto.
Lykke til med valget, er jo mye fint og velge i rundt omkring:)
Mona

 
Klokken 14. januar 2013 kl. 21:52 , Blogger Små hverdagsglimt sa ...

Så fint du har det!
Av de lampene du har funnet liker jeg best E27'en fra Muuto :) Lykke til - vet at slike avgjørelser er harde, hihi :)

 
Klokken 14. januar 2013 kl. 22:35 , Anonymous Ida,Nike&Juni sa ...

Åh så fin blogg du har!

Verkligen GLAD över att jag hittat hit :)

Kram

Ida, Nike & lilla Juni

 
Klokken 14. januar 2013 kl. 23:27 , Blogger smileull sa ...

Akk, lampekvaler! Det er noen av de vanskeligste og deiligste kvalene. Over spisestuebordet endte vi med Caravaggio fra Lightyears. Den kommer i ulike størrelser og ulike utførelser. Naboen har den over kjøkkenbenken i opakt glass, og det er superlekkert! Vår er i hvitlakkert stål og det ville passet veldig fint inn hos dere også.

Jeg synes lamper med bare pære er kule, men de gir ikke så veldig stemningsfullt lys. Vi hadde det i en gang. Over en kjøkkenbenk er jeg redd dere vil føle dere litt blenda, dere skal jo jobbe der. :) Finest med nedoverretta pendler da.

 
Klokken 15. januar 2013 kl. 00:12 , Blogger Bopel og busker sa ...

Hva med denne? Finnes i et hakk mindre også, men ser ut som de ikke har den i denne butikken http://www.hjemitiden.no/products/industri-pendeloff-white2

 
Klokken 15. januar 2013 kl. 11:51 , Blogger Høytrykk sa ...

Umiddelbart tenkte jeg Muuto, men jeg synes den fra Piet Hein var stilig også. Ikke noe alle har heller. Og hva med å være litt vill og gal og velge turkis ledning? ;) Det hadde passet bra inn hjemme hos dere.

Ellers synes jeg Mhy som ble foreslått over her er et bra forslag!

 
Klokken 15. januar 2013 kl. 11:51 , Blogger Yvonne sa ...

ikke lett nei... hehe .men nydelig kjøkken!

ha en fin dag! og lykke til med valget!! hihih
Klem

 
Klokken 15. januar 2013 kl. 16:30 , Anonymous Anonym sa ...

Vær forsiktig med pærene i allefall... De blender. Hvorfor ikke kjøpe flowerpot til kjøkkenbenken også? Fine og de blender ikke. De små er jo ganske små. Jeg har en liten over stuebordet.

Fint hjem du har!

 
Klokken 18. januar 2013 kl. 16:32 , Anonymous hilde.gunderstuen@hotmail.com sa ...

Nydelig kjøkken..(og hjem forøvrig!). Elsker flowerpot som dere har over spisebordet :-)

Hva med en av disse over kjøkkenbenken;

http://www.nord-design.no/products/mega-bulb-sr2-klar

http://www.nord-design.no/products/northern-lighting-bell

Kan selvflgelig kjøpes et annet sted om ønskelig da :-)

 
Klokken 18. januar 2013 kl. 21:38 , Blogger Maria sa ...

Små flowerpot er kjempefine! Lyspærer er kule, men som nevnt over- de gir vel et litt kaldt lys? Ser det er en del tilbud på nett om dagen ... Og mesterlys på Raglamyr har 20% på hele butikken nå- hvis du ikke visste det:)

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden