søndag 25. mars 2012

Vaffeldagen

I dag er vaffeldagen, har jeg lest på nett. Og en god anledning til å lage vafler lar jeg aldri gå forbi. Og med deilig vårvær ble det vaffellaging på terrassen.


Her er oppskrifta vår.

Grove vafler

8 dl melk/rømme/vaniljekesam etc
4 dl hvetemel
4 dl grovt mel/rugmel/havregryn
4 egg
2 ss sukker
4 ss smeltet smør
1 ts natron
kanel/kardemomme etter smak



Ha mel i skålen og spe med melk/melkeprodukter. Visp egg og sukker. Ha egg/sukker i mel/melkblandingen, natron, og smeltet smør. Pisk godt og la svelle ca 20 minutter.

Med smør og brunt sukker er det ordentlig snadder (Denne setningen er usynlig for tannlegen.)




Og mann, trettenåring, nabogutten og jeg har jobbet på den nye utedoen vår. Eller var det furtebu? Gå inn hit og kom med forslag til hva vi lager. Her er en liten sniktitt.

Etiketter: , , ,

8 Kommentarer:

Klokken 25. mars 2012 kl. 21:52 , Blogger Frk.Fryds Hverdagsgleder sa ...

Så koselig :))

 
Klokken 25. mars 2012 kl. 21:59 , Blogger MissMette sa ...

Så herlige bilder ღ likte så godt når solstrålene kommer inn å treffer vafflene ღ herlig... Ble dette i dag hos meg også :) Ønsker deg en fin kveld videre. Klem fra Mette

 
Klokken 25. mars 2012 kl. 22:09 , Blogger Pink lady sa ...

Så koselige bilder fra en fin vårdag!! ;)

KLem til deg

 
Klokken 25. mars 2012 kl. 22:13 , Blogger deconordic sa ...

Åh, vafler er jo så godt! Her var det absolutt eneste som ikke klarte seg i flyttelasset over fjellet vaffeljernet. Av alle ting. Så her er det altfor lenge siden vi spiste vafler sist. Må fikses :)

God uke til deg og dine!

 
Klokken 25. mars 2012 kl. 22:16 , Blogger Johanna sa ...

mm, vafler såg kjempegått ut! :) Her ble det grilling på tarassen idag :D

Gleder meg til å se hva det blir til slutt! Furtebu eller ikkje!

 
Klokken 25. mars 2012 kl. 22:37 , Blogger Siddis back home sa ...

Så herlige vafler, takk for oppskrift, må prøve dem en annen dag, for idag var vi alle syke med influensa! Ha en fin uke hos deg og lykke til med byggeprosjektet!

 
Klokken 25. mars 2012 kl. 23:13 , Blogger Anlen sa ...

Nam, dette såg godt ut! Eg har aldri prøvd å ha brunsukker på vaflene, det må eg nok teste:)

 
Klokken 26. mars 2012 kl. 10:05 , Blogger Maria sa ...

Virkelig fin vårstemining hos dere, og de vaflene så spesielt gode ut! Brunt sukker har ikke jeg heller prøvd på vafler, det må prøves en gang.

Ønsker deg en fin dag!

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden