torsdag 29. mars 2012

SDS - pastellegg i papir

Jeg må liksom lage noe nytt hver høytid, så i går ble det klippe-lime-verksted. Jeg hadde sett for meg å få med tiåringen, men hun ville heller være hos venner. Tenke seg til! Så da ble det mor sjøl, men denne oppgaven passer godt for barn fra de kan klippe selv.



Du trenger:

Papir i pene mønstre, de fleste av mine er fra Søstrene Grene.
Stiv kartong (om papiret er tynt trenger du kartong mellom).
lim
saks
påskeegg
perler til pynt (mine er fra Søstrene Grene)
streng eller julekuleoppheng

Legg påskeegg på stil kartong og tegn rundt.


Klipp rundt.


Ta lim på ene sida av kartongegget.


Lim fast på papiret og klipp rundt.


Ta lim på andre sida og fest til papiret. Klipp rundt.


Lag hull i egget og fest fast streng og perle.


Heng dem på snor i vinduet eller på ei grein eller kanskje på veggen.


Påskevindu.


Etiketter: ,

9 Kommentarer:

Klokken 29. mars 2012 kl. 19:08 , Blogger Maria sa ...

Så flott å kunne gjøre påsken mindre gul, veldig fint! :)

 
Klokken 29. mars 2012 kl. 19:57 , Blogger Karoline sa ...

SÅ kult :D Det likte jeg veldig godt!
Legger meg til som følger :)
Håper du koser deg i kveld! Klem

 
Klokken 29. mars 2012 kl. 20:05 , Anonymous Mari og lillegutt sa ...

Knalltøffe :D

 
Klokken 29. mars 2012 kl. 20:48 , Anonymous Anonym sa ...

Herlig!!

Det var virkelig fint..
:)

KLEM

 
Klokken 29. mars 2012 kl. 20:59 , Blogger Valheim gard, landliv i Ryfylke sa ...

Så fint !
Nydelige fargar :)

Klem Birgit

 
Klokken 29. mars 2012 kl. 21:05 , Blogger KROnPRINSESSENE sa ...

Åh, den likte jeg kjempe-godt :)
Enkel å lage og veldig dekorativ.
Må nok prøves!
Klem May Helen

 
Klokken 29. mars 2012 kl. 22:48 , Blogger Pink lady sa ...

Knallfint!!

 
Klokken 30. mars 2012 kl. 09:38 , Blogger tonje boganes sa ...

Dekorativt og knallfint! Super idé!
Ønsker deg ei god helg
Klem Tonje

 
Klokken 3. april 2012 kl. 22:58 , Blogger Snedig Snelle sa ...

Kjempefint! De papirene fra Søstrene grene e så flotte :-) God påske!

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden