fredag 8. juli 2011

Tertefin

Da vi hadde gjester forrige helg hadde jeg tenkt en god stund på hva vi skulle servere til dessert. Jeg er en søtmons, og jeg vil påstå at mine venninner stort sett er av samme ulla. Etter en surferunde fant jeg to godbiter.

Sjokoladeterte hos krem.no. Vidunderlig søt og deilig. Servert med lettkrem med hjemmelaget vaniljesukker i. Nam.


Og den nydeligste sitronterte fra Trines matblogg. Trine skriver at den smaker som Fox og det gjør den. Deilig syrlig og også servert med lettkrem med hjemmelaget vanlijesukker.


Jeg får vann i munnen av å tenke på dem.


Etiketter:

2 Kommentarer:

Klokken 14. juli 2011 kl. 12:52 , Blogger Ellen sa ...

Mmmm, de så veldig gode ut begge to! Idag lette jeg også etter noen desserter, men tror jeg har endt opp med en smuldrepai med bærblanding. Vi er på hytta, så det er ganske lettvint.
Jeg har lest hos deg en stund, så koselig her inne. Men jeg er litt dårlig på kommentering for tiden, nå skal jeg skjerpe meg. Jeg fikk litt panikk idag da jeg ikke "fant" deg igjen! Trodde jeg hadde lagret deg, men det hadde jeg vist ikke. Etter mye tankevirksomhet kom jeg plutselig på navnet ditt, heldigvis ;)
Tror minstemann hos meg er omtrendt like gammel som minste din, moro å se hvor like de er i allefall.
Ha en fortsatt god sommer!! Klem fra Ellen

 
Klokken 18. juli 2011 kl. 19:44 , Blogger Margrethe sa ...

Nam! Sånn sitronterte er innmari god. I USA har de mye sitronterter og sitronpaier, gjerne også limepier. Og sjokoladepaier i alle mulige varianter. Jeg får også vann i munnen når jeg tenker på det, men midjemålet tilsier at jeg nok spiste vel mange slike i USA og bør leve på minnene en stund.

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden