søndag 15. mai 2011

De gærne har det godt - får jeg håpe

Jeg har alltid elsket å sortere etter farger. Knapper, flerfarget kakestrø, stoffer, garnnøster, bøker, ja alt som har farge kan sorteres etter farge. Til konfirmasjonen sorterte vi jellybeans og lovehearts. Kun rosa og hvite skulle brukes og igjen hadde vi mengder av gule, grønne, blå og orange. I går var jeg innom Europis for å kjøpe en sikt og da jeg så på smågodtet fikk jeg den geniale (om jeg skal si det selv) ideen om at vi bare skulle ha grønt lørdagsgodt i dag. Så uten tanke for smak handlet jeg kun grønt godteri. Sammen med det vi allerede hadde ble det så fint, atte. Og godt smakte det også.




Og litt sunt skal man også ha. Så lenge det er grønt.


Og lillebror fikk selvsagt også noe grønt. Man må jo holde stilen for hele huset. Selv de som ikke får godis.


Og mens vi snakker om grønt. Det fine, grønne bordet fra lillebrors dåp vises nå frem her hos klikk.no. Stor stas. (Så får det heller være at de kaller meg fru friis og ikke mariefriis. Linken er rett okke som.)

Etiketter: , ,

7 Kommentarer:

Klokken 15. mai 2011 kl. 18:55 , Blogger lise sa ...

Joda, vi har det helt fint, vi. ;-)

Flott godt - grønn er en veldig fin farge, selv om den ikke er rød. Artig med omtale av festbordet også, som var akkurat så flott som et mariefriis bord skal være.

 
Klokken 15. mai 2011 kl. 19:12 , Blogger Anne sa ...

Kult!!!

 
Klokken 15. mai 2011 kl. 19:41 , Blogger Jentan på landet sa ...

Er fast leser av bloggen din. Synes du har en kjempefin blogg. Artig med grønt godteri.. Å for en søt liten gutt du har..

 
Klokken 15. mai 2011 kl. 20:27 , Anonymous sipusa sa ...

Hehe, når jeg var samboer og lei av å lage middag laget jeg også en stund fargekodet mat. Noen dager grønt, noen dager gult og rødt osv. Brukte masse grønnsaker allerede da;-)

Tenk å bare spise en farge en hel dag? Man ville vel blitt litt sprø, eller?? Med god fantasi og godt utvalg på butikken kunne det fungere det??

 
Klokken 15. mai 2011 kl. 20:46 , Blogger Høytrykk sa ...

Det er godt å være gæern når man kan spise fargekoordinert godteri! :)

Grattis med omtale!

 
Klokken 16. mai 2011 kl. 08:25 , Blogger Karipia sa ...

Så morsomt med fargekode på lørdagsgodtet.
Det må jeg prøve en gang.
Ønsker deg en flott nasjonaldag:))

 
Klokken 16. mai 2011 kl. 18:10 , Blogger Johanne Brekkevold sa ...

Stor fan av bloggen din, men trodde du hadde hatt lang pause. Takket vare kommentar fra deg ser jeg heldigvis at du har flyttet, beklager at jeg ike fikk det med meg. Nå har jeg mange fine innlegg å ta igjen ser jeg:) Ha en herlig 17.mai!

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden